Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szépségápolás fénytelen napokon

2010.03.30

A fényszegény hónapok kihatnak mindennapjainkra: lelki- és fizikai állapotunkra, de még arcunk, hajunk, bőrünk szépségére is. Közismert, hogy a téli hónapokban a fény hiánya sokakban nyugtalanságot, sőt depressziót idéz elő. Sokan reggel még sötétben elindulunk munkába, ahol a nap nagy részét bezárva, legtöbbször neonfény mellett töltjük, és amikor hazaindulunk, már sötétedik. Ez egy idő után azokat is megviseli, akik nem hajlamosak a depresszióra.

A téli hónapokban kevesebb D-vitaminhoz jutunk, kevesebbet mozgunk, kevesebb friss gyümölcsöt, zöldséget fogyasztunk, és ettől az immunrendszerünk is gyengül. Bőrünk szépsége pedig nemcsak attól függ, hogy sikerül-e megfelelő kozmetikumot választanunk.

Fényterápia
Bármilyen furcsa, a téli testápoláshoz hozzátartozik az is, sokat legyünk a szabadban. Még a gyenge napsugarak is képesek D-vitamint "adagolni" szervezetünkbe, és egészséget varázsolni az arcunkra. Járhatunk szoláriumba is, de ezt csak mértékkel! Ha nagyon világos a bőrünk, és/vagy sok anyajegyünk van, inkább tartózkodjunk ettől!

Ne feledjük azt sem, hogy a szolárium erősen szárítja a bőrt, ezért utána mindig gazdagon kenjük be magunkat hidratáló testápolóval és arckrémmel.

Téli örömök
Amikor hegyek közé utazunk (pl. síelni, szánkózni), ilyenkor is védjük a bőrünket napsugaraktól. Utazás előtt ajánlatos egy alapos bőrradírozást is elvégeznünk, hogy a fényvédő- és hidratáló krémek, a testápolók majd tökéletesen fel tudjanak szívódni.

Magas faktorszámú naptejet használjunk, és ne feledkezzünk meg a fényvédős ajakápolóról, és a szemránckrémről sem!

Nedvességpótlás
A szél kiszárítja bőrünket, és a hideg levegőnek is alacsonyabb a nedvességtartalma. A verejtékmirigyek - csökkent működésük miatt - sokkal kevesebb zsíros védőanyagot juttatnak a bőrünk felszínére, mint nyáron. Télen naponta többször használjunk hidratáló nappali krémet, és zsírosabb éjszakai krémet, olajokban gazdag testápolókat. Bőrünk azért is szárazabb, mint nyáron, mert nem éri a nap és a levegő. Ráadásul a fűtött lakásokban is alacsony a páratartalom, ami ellen védekezzünk párologtatással.

Tipp: Fürdés után a még nedves bőrbe masszírozzuk be a testápolót, és hagyjuk megszáradni.

Szaunázás
Ha ülőmunkát végzünk, lehetőleg rendszeresen iktassuk be a hétvégénkbe uszodát. A mozgás abban is segít, hogy a "nehezebb" téli falatok ne hagyjanak nyomot rajtunk. Akinek egészségi állapota megengedi, ne hagyja ki a szaunát se! A meleg hatására kitágulnak az erek, javul az egész szervezet (vele együtt a bőr) vérellátása, ellazulnak az izmok. Az izzadás során felgyorsul a szervezet méregtelenítése. A szauna után vett hideg zuhany, vagy fürdő következtében az erek összehúzódnak, és a vér oxigénnel telítődik. A forró és a hideg váltakozása feszessé, rugalmassá teszi a bőrt.

Szaunázás után használjunk vitamindús, olajos, vagy hidratáló testápolókat, és ne feledjük ekkor sem pótolni az elvesztett folyadékot!