Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Narancsbőr, a nők kényes pontja

2010.03.30

A narancsbőr, vagy más néven cellulit a női szépség makacs ellensége. Életkortól és testalkattól függetlenül, a nők között megdöbbentően sok esetben fordul elő ez a kellemetlen bőrfelszín-változás. Kialakulásának több oka is lehetséges, a legjelentősebb oka azonban női mivoltunkban keresendő.

Az ösztrogén nevű női nemi hormon fellazítja a kötőszöveteket, ami lehetővé teszi, hogy a helytelen életmód következtében, kialakuljon a cellulit. A lazább, rugalmasabb kötőszövet kevésbé ellenálló, ezért a kötőszövetek közé zsír rakódhat le. Narancsbőrről akkor beszélünk, amikor amikor túl sok zsír gyűlik össze egy helyen, a sejtek összecsomósodnak, közöttük pedig folyadék gyülemlik fel. A kötőszövet ilyenkor elernyed, megnyúlik, a bőr felszíne pedig rücskössé, göröngyössé válik. Narancsbőr leggyakrabban a combokon, a fenéken, a hason és a karokon alakulhat ki. Súlyosabb formájában az elváltozás már fájdalmas, gyulladásban van.

Kialakulását elősegítő tényezők:
A genetikai adottságon kívül számtalan tényezője van a narancsbőr kialakulásának.
- fogamzásgátló tabletták, hormonpótló tapaszok tabletták a változókorban,
- a helytelen táplálkozás és a mozgásszegény életmód miatt lelassuló nyirokkeringés,
- hormonkezelt húsok és zöldségfélék fogyasztása,
- élelmiszer tartósítók és -szinezékek, füstölt élelmiszerek
- stressz, felfokozott élettempó,
- dohányzás, alkohol, túlzott kóla- és kávéfogyasztás
- szűk ruhák viselése
- a bevitthez mennyiséghez képest kevés kalória elégetése

Mit tehetünk a kialakulás ellen?
A legfontosabb az egészséges étrend, ami akkor a leghatékonyabb, ha megfelelő testmozgással egészítjük ki. Vigyázzunk, a fogyókúra nem véd meg bennünket a narancsbőrtől, sőt a kemény fogyókúra még tovább gyengíti a kötőszövetet!

A megelőzés aranyszabályai:
- Figyeljünk arra, hogy az összes bevitt energiamennyiségnek legfeljebb 20-30 százaléka lehet zsír. Részesítsük előnyben az olíva-, vagy repceolajat.
- Válasszunk korpából készített termékeket a fehér pékáruk és édességek helyett.
- Étrendünk 20 százaléka álljon fehérjéből, hiszen abból épül fel izomzatunk. Elsősorban halat, sovány húst és hüvelyeseket fogyasszunk.
- Ügyeljünk szervezetünk savháztartására, a túl sok sav ugyanis lelassítja az anyagcserét. A kálium, a kalcium, a magnézium és a jód kiváló lúgképző anyagok, segítenek semlegesíteni a testben lévő felesleges savat.
- Bőrünk számára nagyon fontos a megfelelő vitaminmennyiség: az A-, E-, és C-vitaminok megvédik a sejteket, és erősítik a kötőszöveteket.
- Figyeljünk a folyadékfogyasztásra: igyunk naponta legalább 2 liter ásványvizet, vagy cukormentes gyümölcslevet.

Mit tehetünk ha már kialakult a narancsbőr?
A megfelelő életmód mellett egyéb lehetőségek is rendelkezésünkre állnak. Számtalan narancsbőr elleni készítmény kapható, amelyekkel otthon, már mi magunk is sikereket érhetünk el. Emellett segítségünkre lehetnek a különböző kozmetikai eljárások. A mai professzionális elektrokozmetikai kezelések, és a Szépségszalonok nyújtotta szolgáltatások is sokat segíthetnek!