Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mit kezdjünk a száraz arcbőrrel?

2010.03.30

A száraz bőr rendkívül gondos ápolást igényel, különben az állapota rosszabbodik, tele lesz piros foltokkal, hámlani fog, feszül és megrepedezik. Általános, mindenki számára tökéletes recept nem létezik, de sok olyan módszer van, amivel megelőzhetjük, kezelhetjük, és sikerrel kordában tarthatjuk a problémát. Ehhez először is meg kell ismernünk, hogy mik azok a helyes módszerek, a legalapvetőbb szabályok, amik nélkül hiába is használjuk akár a legdrágább kozmetikumokat.

Az érzékeny arcbőr nem csak a környezeti hatások által kiváltott oxidatív stresszre érzékeny, hanem értékes lipideit és nedvességtartalmát is elveszíti a mindennapi arctisztítás folyamán.

Tisztítás
Csakis alkoholmentes tonikot használjunk, mert az alkohol tovább szárítja a bőrt. Szappan helyett olyan készítményekkel mosakodjunk, amelyek száraz bőrre lettek kifejlesztve. Legjobb az érzékeny bőr ápolására is alkalmas arctej. Extra érzékeny bőr esetén a csapvíz is kerülendő, mert a klór szárítja, gyuladttá, piros foltossá teheti az érzékeny bőrt. Szintén kerüljük a meleg vizes arcmosást, mert zsíroldó hatásával károsítja a bőr védőrétegét.

Krémezés
A száraz bőr rendszeres krémezése elengedhetetlenül szükséges! Mindig használjunk nappali krémet is, ami hidratálja a bőrt és helyreállítja annak természetes védőrétegét. Kitűnőek a hiarulonsav tartalmú készítmények, amelyek megkötik a nedvességet, és fontos szerepük van a ráncok megelőzésében is. Hideg és szeles napokon mindig zsírosabb krémet válasszunk, ami megvédi a bőrt a külső hatásoktól.

Smink
Száraz bőr esetén praktikusabb folyékony hidratáló alapozót használni, a púder ugyanis tovább szárítja a bőrt.

Férfiaknak
Az arcszeszek eltávolítják a természetes faggyúréteget, így azoknál is kialakulhat a száraz bőr, akik egyébként normál bőrrel rendelkeznek. Borotválkozás után az arcszesz helyett inkább a balzsam javasolt ami nyugtató, gyulladáscsökkentő hatású, és megakadályozza a bőr húzódását.

Megelőzés
- Nyáron használjunk magas faktorszámú naptejet, és minden évszakban rendszeresen használjunk hidratálókrémet.
- A légkondicionáló berendezések, a fűtés, az elektromos készülékek (televízió, számítógép is) megnövelik a levegőben a pozitív töltésű ionok mennyiségét, ami szárító hatással van a bőrre és csökkenti a levegő páratartalmát. Ez ellen rendszeres szellőztetéssel, a levegő párásításával, szobanövények telepítésével védekezhetünk.
- Bármilyen kellemes is, ne aludjunk fűthető paplan alatt!
- A rendszeres mozgás által javul a keringés, így bőrünk jobban hozzájut a számára fontos tápanyagokhoz és oxigénhez.
- Porral járó házimunka előtt mindig kenjük be arcunkat gazdagabb, zsíros krémmel.

Étrend
A nyers gyümölcsöket és zöldségeket tartalmazó értend elősegíti bőrünk nedvességtartalmának és rugalmasságának megőrzését. A bőr kiszáradása ellen sokat segít a megfelelő mennyiségű koffein- és alkoholmentes folyadék (szénsavmentes ásványvíz, vagy tisztított víz) fogyasztása is.
- Válasszunk étrendünkbe esszenciális zsírsavakban gazdag élelmiszereket.

- Együnk minél több A- és D vitamint tartalmazó élelmiszert.
- Szintén fontos az E vitaminban és cinkben gazdag táplálék (*).

Házi szerek, gyógynövénykészítmények: A házi szerek segítségével sok esetben elkerülhetjük a drága kozmetikumok vásárlását. Akik szívesen használják a természet patikáját, az alábbi készítményektől kaphatnak segítséget.

- A zabliszt elősegíti a gyógyulást, és bőrnyugtató hatású. Kiváló pakolást készíthetünk belőle.
- A méz magához vonzza a levegőből a nedvességet, így a száraz bőrre hatékony, bár kissé ragadós pakolás készíthető belőle.
- Az Aloe Vera gél puhító hatású, sokat javíthat a száraz cserzett arcbőr állapotán.
- A tyúkhúr nyugtató hatású, a belőle készített borogatás enyhíti a szárazság okozta viszketést.
- A ligetszépeolaj kapszula esszenciális zsírsav tartalmával nyújt segítséget.

Tipp!
A levegő káros pozitív ionjainak kiküszöbölésére jó megoldás a természetes sókristályból készült sólámpa, ami negatív ionokat bocsát ki, és közömbösíti pozitív ionokat. Jótékony hatása mellett még szemet gyönyörködtetően szép is.

 *Cink tartalmú élelmiszerek:
Tejtermékek, hal, kagyló, rák, hús, teljes kiőrlésű gabona, levélzöldségek, olajos magvak.

* Esszenciális zsírsavakban gazdag élelmiszerek:
Teljes kiőrlésű gabona, hüvelyesek, olajos magvak, hidegen sajtolt olajok (pl. lenolaj), sötétzöld színű levélzöldségek.