Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Partnerünk masszírozása

2010.03.30

A masszázs a test jóleső ellazítása. Partnerünk masszírozása ennél jóval több. Egy könnyű (és meghitt hangulatú) masszázs nemcsak ellazítja a testet, és kellemes közérzetet teremt, hanem erősíti, harmonikussá teszi párkapcsolatunkat, segít feldolgozni közös problémáinkat. Az élmény közös, hiszen az egymásra figyelés élményével mindketten gazdagabbak leszünk, akár adjuk, akár kapjuk a masszázst.

Amikor partnerünket szeretnénk megmasszírozni győződjünk meg arról, hogy mi magunk is kellően el vagyunk lazulva, egyébként a tagjainkból áradó feszültség megakadályoz abban, hogy a kívánt, lazító hatást elérjük. Válasszunk tehát olyan helyet, időpontot, amikor a feltételek ideálisak, és iktassuk ki azokat a tényezőket, amik megzavarhatnak bennünket. Bátran kapcsoljuk ki a csengőt és a telefonunkat, nem fogunk semmiről lemaradni (sőt!).

Néhány "előkészület"
Vegyük le kezünkről mindent, ami sérülést okozhat: gyűrűt, karórát, karkötőt. Ügyeljünk rá, hogy körmünk rövid és sima legyen. A masszírozást végezzük kellemesen meleg, tompított világítású helyiségben. A hangulat fokozásához használhatunk aromás gyertyát, füstölőt, és zenei aláfestést.

Párunk arccal felfelé feküdjön egy szilárd, de nem túl kemény felületre, például szőnyegpadlóra. Az ágy nem alkalmas erre a célra, mert a matrac megereszkedése a nyomás nagy részét felfogja. Társunk legyen meztelen vagy viseljen csupán alsóneműt.

Kerüljük a nyak elülső részének erőteljes masszírozását. Soha ne fejtsünk ki túl nagy nyomást a hát alsó szakaszára, vagy a gyomorra, se közvetlen nyomást a gerincre. A masszázshoz használt olajat kezünkben előzőleg melegítsük fel, mielőtt a testhez érintjük.

Sajátítsa el az alábbi, könnyen megtanulható fogásokat, kis gyakorlással komoly rutint szerezhet!

A felsőtest
Először simítsuk végig ujjbeggyel finoman az arcát, középről kifelé haladva, majd körkörös mozdulatokkal fejezzük be a halántéknál. Masszírozzuk meg az arcot és az állkapocs ívét. Alkalmazzunk határozott gyúró mozdulatokat a szemöldök mentén. Ujjbeggyel dörzsöljük meg a hajas fejbőrt, hogy a bőr alatti vérkeringés élénkebbé váljon. Fogjuk át két kézzel hátulról a nyakát, miközben ujjainkkal megdolgozzuk a nyakizmait. Eresszük le gyöngéden a fejét, majd két kezünket a vállán nyugtatva fejtsünk ki enyhe nyomó mozdulatokat a láb irányába. Gyúrjuk meg az izmokat a váll felső részén.

A törzs
Kezünket tenyérrel lefelé helyezzük a váll elülső részére, kéztövünk közvetlenül a kulcscsont alatt nyugodjék, hüvelykujjaink támaszkodjanak egymáshoz. Kezünk élét lefelé csúsztatva masszírozzuk közepes erősséggel a mellkast, enyhébben a gyomrot. Két kezünkkel, ujjainkat lefelé tartva, ragadjuk meg egyik oldalon a húst, és váltakozó kézzel emeljük fel, nyomjuk össze, majd engedjük le - haladjunk végig így. Ismételjük meg a műveletet a másik oldalon is. Végül ujjbegyeinkkel masszírozzuk meg gyöngéden a mellkas felső részét.

Kar, kéz és láb
Fogjuk meg két kézzel a csuklóját, és végezzünk határozott, simító mozdulatokat fel, egészen a hónaljáig. Kezünket helyezzük a kar külső felére, majd mindkét kézzel haladjunk erőteljes húzó mozdulatokkal a kar külső és belső oldalán visszafelé, az ujjakig. A párunk a hajlítsa be a könyökét, és nyugtassa sima felületen. Két kezünkkel mozgassuk körkörösen a csuklóját, és csúsztassuk határozott mozdulattal a könyöke felé. Majd emeljük vissza, de nyomást ne alkalmazzunk. Ugyanebben a hajlított könyökhelyzetben hüvelykujjunkkal masszírozzuk meg az alkar belső oldalát.

Partnerünk kezét támasszuk az ellentétes oldali vállára, és ismételjük meg ugyanezt a műveletet a felkarral is. Végül két kézzel ragadjuk meg a karját, és facsaró mozdulatokkal haladjunk egész hosszában oda-vissza rajta. Ismételjük meg ugyanezt a másik karral is. Masszírozzuk meg ujjízületeinkkel felváltva a tenyerét. Hüvelykujjunkkal alaposan dolgozzuk meg a kézfejét, majd a tenyerét. Forgassuk óvatosan az ujjakat, hajtsuk őket enyhén előre-hátra, miközben a kéztőtől gyúró mozdulatokkal az ujjbegyekig haladunk.

Végezzük el ugyanazokat a mozdulatsorokat a lábon, mint korábban a karon tettük. Először simító mozdulatokkal felfelé, majd húzó mozdulatokkal lefelé végighaladva az egész lábon, majd kezünket felfelé csúsztatva és ugyancsak felfelé a combon, a lábszáron. Két kézzel a térdet tartva hüvelykujjainkkal tapogassuk ki a térdkalács körüli mélyedéseket. Ujjbegyeinkkel doboljunk gyöngéden a térdkalácson, majd rajzoljunk köröket a térd két oldalán. Facsaró mozdulatokkal, a karhoz hasonlóan, haladjunk végig a lábon, majd dolgozzuk meg, ahogy a kézzel tettük, plusz nyomást gyakorolva a sarokra.

A hát
Párunk forduljon a hasára, fejét az egyik irányba fordítsa oldalra. Gyúrjuk meg a farpofákat, majd a mutatóujj bütykeivel körkörös mozgással nyomkodjuk meg a comb külső oldalán található mélyedéseket. Dolgozzuk meg az egész tájékot kezünk élével végzett apró, ütögető mozdulatokkal is. Hosszú, csúszó simítással haladjunk végig a háton, majd hüvelykujjainkat a gerinc két oldalán levő mélyedésben vezetve haladjunk fölfelé. Visszafelé haladva mutató- és középső ujjunk hegyét nyomjuk be erősen e mélyedésekbe. Gyúrjuk meg a váll izmait. Fürge, simító nyomással vezessük végig kezünket a háton. Ujjhegyeinket futtassuk végig az egész testén. Tenyerünk külső élével ütögessük végig az izmokat. Majd ujjainkkal - könnyű, simító mozdulatokkal végigfutva a testen - fejezzük be a masszírozást.